Τρίτη, 26 Απριλίου 2011

ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ!

     Σίγουρα κανείς δεν γνωρίζει αυτόν τον καινούριο όρο στον κόσμο των επιχειρήσεων. Και είναι λογικό αφού το συγκεκριμένο είδος μάρκετινγκ μπορεί να το ζουν, αλλά δεν το έχουν συνειδητοποιήσει ούτε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.. Ας ξεκινήσουμε όμως από το τι είναι Μάρκετινγκ γενικά.. Οι ορισμοί βέβαια που έχουν δοθεί είναι πολλοί αλλά όπως σε όλους τους ορισμούς η ουσία είναι μία.
     Μάρκετινγκ είναι μια σειρά από ενέργειες και δραστηριότητες που κάνει μια εταιρεία, ώστε να καταγράψει τις επιθυμίες των καταναλωτών, να δημιουργήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θα καλύψουν αυτές τις ανάγκες και να πουλήσει αποτελεσματικότερα και αποδοτικότερα από τους ανταγωνιστές της, δίνοντας στον καταναλωτή τη μεγαλύτερη δυνατή αξία.. Για χρόνια οι επιχειρήσεις προσπαθούν να αυξήσουν τα κέρδη τους εστιάζοντας τη «ζωή» τους στην ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη.. Ας έρθουμε όμως να δούμε τη νέα μορφή μάρκετινγκ και πως προέκυψε..
     Ο Έρωτας είναι για όλους η αρχή και το τέλος της ζωής..Σου προσφέρει ό,τι όμορφο συναίσθημα υπάρχει και χωρίς αυτόν η ζωή είναι απλά ύπαρξη.. Δεδομένου λοιπόν της ανάγκης να υπάρχει στη ζωή όλων αυτό το υπέροχο συναίσθημα δημιουργήθηκε το Μάρκετινγκ του Έρωτα..
     Το Μάρκετινγκ του Έρωτα είναι μια σειρά από εκλεπτυσμένες ενέργειες που γίνονται μαγικά κάτω από το ρομαντικό φως των κεριών..Στη διαδικασία αυτή υπάρχουν δύο αλληλοεξαρτώμενα μέρη. Ο άντρας και η γυναίκα.. Ο άντρας προσπαθεί με εκλεπτυσμένες ενέργειες να ικανοποιήσει τις επιθυμίες της γυναίκας, αφού πρώτα τις ακούσει και τις παρατηρήσει.. Το σημαντικό φυσικά είναι να τις ικανοποιήσει αποτελεσματικά και γρηγορότερα, από τους ανταγωνιστές- θαυμαστές που την πολιορκούν προκειμένου να κερδίσουν μία θέση στην καρδιά της, που στο κλασικό μάρκετινγκ είναι η θέση στα ράφια των σουπερμάρκετς και στη ζωή των καταναλωτών..
     Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι μη κερδοσκοπική, και διαθέτει το καλύτερο τμήμα εξυπηρέτησης ερωτευμένων με σημαντικά κανάλια διανομής σε κάθε ρομαντικό μέρος της υφηλίου.. Γενικά η σχέση ανάμεσα σε επιχειρήσεις και καταναλωτές είναι αμφίδρομη, που σημαίνει ότι ο καταναλωτής αγοράζει και η επιχείρηση αυξάνει τα κέρδη της.. Στην περίπτωση όμως της συγκεκριμένης εταιρείας, ο μόνος που κερδίζει είναι ο πελάτης, δηλαδή οι ερωτευμένοι..
     Η ιδεολογία του Μάρκετινγκ του Έρωτα εξελίσσεται συνεχώς, αν σκεφτούμε πως παλαιότερα ο άντρας ήταν ο leader της σχέσης και η γυναίκα η ακόλουθος.. Σήμερα όμως τα δύο μέλη λειτουργούν αυτόνομα για να δημιουργήσουν μαζί μία σχέση ζωής που στηρίζεται στην ποιότητα. Η εταιρεία αυτή απασχολεί ελάχιστο προσωπικό το οποίο όμως είναι περισσότερο αποδοτικό και αποτελεσματικό σε σχέση με το ανθρώπινο δυναμικό οποιασδήποτε άλλης εταιρείας.. Στο κατώτερο στρώμα του οργανογράμματος του, βρίσκεται το βλέμμα και το χτυποκάρδι… Είναι δύο σημαντικά τμήματα πάνω στα οποία στηρίζεται όλη η λειτουργία της επιχείρησης. Χωρίς αυτά τα δύο δεν νοείται Μάρκετινγκ του Έρωτα και καμία σχέση δεν μπορεί να λειτουργήσει.. Το αμέσως επόμενο στρώμα είναι το φιλί και το χάδι.. Το φιλί είναι το έπαθλο που κερδίζει ο άντρας, μετά από ένα ατελείωτο φλερτ και κοπλιμέντα προς την κυρία που προσπαθεί να εντυπωσιάσει .. Το τρίτο στρώμα αποτελείται από την αγκαλιά και το χαμόγελο.. Η αγκαλιά κλείνει μέσα της το σώμα του ανθρώπου που ερωτεύεσαι και το χαμόγελο συνιστά την εγγύηση ότι κάτι όμορφο ξεκίνησε..Το τέταρτο και τελευταίο στρώμα αποτελείται από το σεξ που ενώνει όχι μόνο τα σώματα αλλά και τις ψυχές του άντρα και της γυναίκας και τα δύο μέρη φτάνουν στην «κορύφωση» της ευτυχίας.. Τέλος, πρόεδρος όλης της εταιρείας είναι η αγάπη, η οποία θα υπογράψει την αιώνια ευτυχία μόνο αν όλα τα κατώτερα στελέχη της λειτουργήσουν ομαλά για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, το οποίο διαφέρει από ζευγάρι σε ζευγάρι..
     Όσον αφορά τώρα στο μείγμα Μάρκετινγκ του Έρωτα δεν υπάρχει τιμολόγηση γιατί η αξία είναι ανεκτίμητη.. Το μόνο που υπάρχει είναι το μίγμα διανομής, μιας και σε κάθε σημείο της γης υπάρχουν ερωτευμένοι και το μίγμα προβολής το οποίο είναι το πιο σημαντικό για τη διάδοση της εταιρείας. Το μίγμα προβολής αποτελείται από τη «διαφήμιση», την οποία κάνει κάθε ευτυχισμένο ζευγάρι σε εκείνους που δεν έχουν βρει το άλλο τους μισό και τις Δημόσιες σχέσεις προκειμένου να γνωρίζει το ζευγάρι τους κινδύνους των ανταγωνιστών του που είναι η ζήλεια και το ψέμα..
     Τέλος, όσον αφορά την κουλτούρα της εταιρείας και την όλη φιλοσοφία του Μάρκετινγκ του Έρωτα, στηρίζονται στην αμοιβαία κατανόηση, τον σεβασμό, την αλήθεια, το πάθος, την λαχτάρα, τη συγκίνηση, τον ρομαντισμό και πάνω από όλα την ολοκλήρωση, συστατικά απαραίτητα για να φτάσουν το «Πάντα» οι ενδιαφερόμενοι..
     Είμαι σίγουρη πως το Μάρκετινγκ του Έρωτα θα προκαλέσει αντιδράσεις σε εκείνους που πιστεύουν πως ο Έρωτας δεν υπάρχει και ότι το μόνο που αξίζει είναι η εφήμερη ηδονή.. Δυστυχώς το επιχείρημα τους για την υποτιθέμενη ανυπαρξία του Έρωτα, είναι η έλλειψη χρόνου και η ανάγκη χαλάρωσης μέσα από την απλή ηδονή.. Όμως η απλή και όχι η συναισθηματική ηδονή, δεν προσφέρει ολοκλήρωση, ούτε καν κορύφωση.. Συνεπώς εκείνοι που πολεμούν τον Έρωτα ή είναι ανίδεοι σε όλα αυτά που προσφέρει, ή πολύ απλά δεν θέλουν να αποκτήσουν αυτά που απλόχερα τους χαρίζει και ας μην το παραδέχονται..
     Ίσως πάλι το μόνο που θέλω να δείξω μέσα από αυτό το κείμενο είναι πως ο έρωτας και η αγάπη δεν αγοράζονται, αλλά κατακτιούνται, ώστε η «εταιρεία» του Έρωτα να χαρίζει απλόχερα σε όσους τον πιστεύουν, όλα τα υπέροχα συναισθήματα που μπορεί να νιώσει κάποιος.. Μπορεί τελικά κανείς να μην στηρίζεται στο Μάρκετινγκ για να βρει το άλλο του μισό.. Μπορεί όλο αυτό να είναι απλά ένα κείμενο φαντασίας, που πηγάζει από το αντικείμενο σπουδών μου. Όμως αν το καλοσκεφτείτε, τα πάντα είναι θέμα μάρκετινγκ και στην προκειμένη, διαχείριση συναισθημάτων του ενός και του άλλου, για την διατήρηση της σχέσης..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου